Děkujeme za pochopení.
M12i86c41h27a90l 74Š87t88a25j67n92r13t
Tady nejde o to, že by se mi prezentovaný systém nelíbil. Naopak. Ale nevidím ho jako funkční. A se vší úctou ty texty jsou psané tak, že přesvědčují o správnosti těch idejí, nikoli o jejich proveditelnosti. Takže jejich několikaletým studiem se stanete nadšeným zastáncem, ale k praktické realizaci nepostoupíte ani o kousíček, maximálně se oslabí váš praktický cit pro to co půjde a co nepůjde.
F55r49a55n19t36i51š97e46k 54K81š83í77r
To máte asi pravdu, nic méně dějiny jsou utvářeny myšlenkami, ať už jsou správné, nebo falešné. Důležité je, aby ty myšlenky si našly cestu k mnoha lidem. Pak stačí ono pomyslné mávnutí motýlích křídel a dojde ke změně. Se státem je to podobné jako s Bohem. Dokud v něj lidé věří, tak existuje, přestanou-li v něj věřit, zanikne.
M38i83c66h89a23l 17Š96t60a98j89n29r51t
Tak o tom v čem bude obrana proti nepravostem lepší se zkuste více rozepsat, protože mě to velmi zajímá.
J34i37n30d36ř21i35c70h 49P11i82l52c
Josef Šíma:
„Stát jakékoli prostředky získá, získá je vždy na úkor společnosti. Jinými slovy: čím silnější stát máme, tím slabší společnost máme. A my to vidíme dnes v takových těch praktických věcech jako je neexistence společenských institucí, které ještě před pár desítkami let plnily ty společenské funkce postarání se o nemocné, o nemohoucí, invalidy a tak dále, kdy tyto projevy společenské síly, tedy nejrůznější vzájemné spolky, dělnické spolky, a tak dále, byly vytlačeny tou státní aktivitou, tou státní mocí a nyní v té kvazikonkurenci ty společenské instituce neobstojí, protože ty státní instituce, jelikož jsou založeny na donucení a například na povinných platbách a tak dále, tyto společenské jevy zcela vytlačí. ..Stát žije na úkor společnosti a kdokoli je pro společnost a společenské vztahy, musí se vyslovit pro maximální možné omezení státních aktivit nejrůznějšího typu.“
A53n72t16o81n18í14n 56K15o56u49n89o45v13s31k35ý
Oliver Wendel Holmes: „Daně platím rád, kupuji si za ně civilizaci“.
Pokud máme diskutovat s pomocí citátů...
J85i16n74d55ř59i36c66h 12P24i76l20c
„..Dnešní vlády, politické strany, učitelé, spisovatelé, militantní ateisté i křesťanští teologové jsou téměř zajedno v zarputilém odmítání tržní ekonomiky a ve vychvalování údajných předností státu vybaveného neomezenými pravomocemi. Nastupující generace je vychovávána v prostředí ovládaném idejemi socialismu..
..Stali se socialisty proto, že je zaslepila závist a nevědomost. Tvrdohlavě se brání studiu ekonomie a šmahem odmítají zdrcující kritiku socialistického plánování, kterou předkládají ekonomové..“
Ludwig von Mises: Antikapitalistická mentalita
A55n22t37o97n54í40n 23K26o16u34n87o56v52s84k71ý
Možná tak správně popisuje vlády před těmi více než 60 lety, kdy knihu psal.
Ale my jsme tu měli tatíčka Klause a tak dobře víme, že nejlepší je tržní ekonomika a kapitalismus bez přívlastků.
J12i43n90d27ř14i84c80h 84P43i35l37c
„Člověk může žít a uspokojovat své potřeby pouze nepřetržitou prací, neustálým užíváním svých schopností k opracování přírodních zdrojů, které je původem vlastnictví. Ale také platí, že člověk může žít a uspokojovat své potřeby přivlastňováním a spotřebováváním produktů práce druhých, které jsou původem loupeže. Jelikož se člověk ve své přirozenosti snaží vyhýbat bolesti – a jelikož práce sama o sobě je bolestí –, vyplývá z toho, že se člověk uchýlí k loupení pokaždé, když to pro něj bude snadnější než práce. Dějiny nám to ukazují dosti jasně..
Kdy potom loupení skončí? Ustane, až když bude pro člověka bolestnější a nebezpečnější než práce..“
Frédéric Bastiat: Zákon
A15n13t67o40n92í22n 58K44o21u91n90o71v18s18k47ý
Tak to je samozřejmě problém, když jsou lidé, pro které je obtížnější (v této terminologii bolestnější) každé ráno vstát a jít do práce, než ve 2 hodiny ráno vynášet těžké kartony lihovin a cigaret z vykrádané samoobsluhy...
J60i27ř28í 13Ř73e63z64n68í32k
Jak se tak alespoň jeví některým historikům, tak ranou formou civilizace představoval hluboce centralizovaný egyptský stát. Co s tím?
P59a15v58e73l 37Š93t71í27p47e95k
Co jako s tím? Že všichni musíme proto Egypt napodobit?
A21n13t65o57n62í39n 35K37o89u50n10o54v95s75k43ý
Daň ze zisku firem činí 19%.
Vzpomene si ještě někdo, že v devadesátých letech činila 55%?
A pořád je to moc?
Jistě, protože firmy nechtějí platit nízké daně, ony si nepřejí platit žádné daně a nejedné z nich se to s pomocí sídel v daňových rájích a účetních "optimalizací" i daří.
Podobný trend vidíme i v EU.
Daňová konkurence tedy existuje a funguje.
Jenže tím byl odstartován závod ke dnu, ve kterém nevítězí národní stát a jeho občané, ale nadnárodní firmy a zahraniční investoři.
Pokud se odhaduje ulívání peněz do daňových rájů jen z EU na bilion Euro ročně, není divu, že se nad tím leckdo zamýšlí.
Ale protože z těchto peněz se platí i kampaně některých politiků, nehrozí reálné nebezpečí, že by se tím někdo z nich chtěl vážně zabývat a ve prospěch občanů to řešit.
F33r25a17n33t28i62š49e44k 45K79š86í63r
Daně jsou loupež, ať už se na ně podíváte z jaké chcete strany.
Z83d16e27n30ě72k 33T22r96i44n94k69e64w73i47t36z
Toto jsou typické neo-liberální lži. Civilizované společnosti tisíce let před Kristem zavedly zákony a placení daní. Protože civilizace vyžadovala tolik pracovních sil a investic, které mohl poskytnou jenom stát. A stát také musel garantovat veřejné služby, zabezpečující obranu život a majetku svých příslušníků, na které potřeboval finanční zdroje. A ty získal z daní.
Neo-liberálové by chtěli VŠE zprivatizovat a služby poskytovat jen za peníze. Tedy bohatým vše, chudým nic!. Všeobecnou deklarací lidských práv pohrdají jako s komunistickou propagandou.
F32r14a19n81t40i13š77e63k 92K28š42í70r
Chápu, že se najdou vždy lidé, kteří budou tvrdit, že otroctví, nevolnictví, nebo olupování formou daní, je správné, protože bla, bla, bla. Tito lidé nemusí být ani v jádru špatní, přesto plodí a podporují zrůdnost kolektivismu, které v dějinách lidské civilizace má na svědomí nejvíce vražd a utrpení.
A79n36t74o27n22í75n 77K80o52u12n49o65v79s15k78ý
Sociální smír pochopitelně existuje, ale je založen něčem jiném než na tom, jestli platíte daně nebo ne.
Pravicově založení voliči a politici vycházejí z toho, že ti nadprůměrně úspěšní dosáhli svého postavení svými osobními zásluhami a kvalitami a akcentují individuální svobody, zatímco levicově založení jsou spíš pro vzájemnou solidaritu.
Sociální smír je možné mezi úspěšnými a neúspěšnými zachovat, pokud jsou splněny dvě podmínky:
- ti neúspěšní musí být přesvědčeni, že úspěch úspěšných je skutečně dán jejich osobními kvalitami a pílí.
- a stejně tak ti neúspěšní musí být přesvědčeni, že se mohou ze svého postavení svojí pílí a usilováním vymanit.
Sociální smír je ohrožen ve chvíli, kdy ti neúspěšní dojdou k závěru, že ti "úspěšní" nemají na svém úspěchu žádnou zásluhu, že své obrovské majetky pouze zdědili a ani se o ně nijak nestarají, protože jejich správu svěřili různým právním kancelářím a správcům. Sociální smír ohrožuje i jiná - nikoliv výjimečná - forma nabytí majetku a tou je nepotrestaná trestná činnost.
A také když neúspěšní zjistí, že pokud se někdo narodí v chudé rodině, chodí do školy v chudé čtvrti, tak že také velmi pravděpodobně jako chudý i zemře - bez ohledu na to jak moc by se snažil.
Pokud kapitalismus začne dostávat feudální rysy a měnit se v neofeudalismus, tím, že se stále více majetku a příjmů koncentruje v rukou stále menší skupinky obyvatel, pak je sociální smír ohrožen stejně jako byl koncem 18.století ukončen Francouzskou revolucí.
Francouzský král tehdy ponechal šlechtě všechna privilegia, ale zbavil ji všech pravomocí, takže lidé zjistili, že šlechta jim nemůže z jejich těžkého postavení pomoci ani kdyby chtěla, že je to jen drahý a zbytečný parazit a smetla ji.
F91r88a97n95t15i12š95e94k 82K34š13í42r
To, že se koncentruje bohatství v několika málo rodinách má na svědomí stát. Jinak by se bohatství rovnoměrně rozptýlilo.
- Počet článků 180
- Celková karma 26,65
- Průměrná čtenost 1203x