Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J10i28n78d80ř25i43c71h 46P22i50l56c 6763130857

Co udělat pro to, aby se zaměstnavatel v Česku choval k zaměstnanci stejně jako zaměstnavatel v Německu? To je dobrá otázka a je to stejná otázka, proč je mzda v Německu asi 3x vyšší než u nás. Co udělat pro zvýšení mezd? Co udělat pro zlepšení podmínek zaměstnanců?

„..Rozdíl [v bohatství různých zemí] je v dostupnosti a množství kapitálových statků. Jinými slovy, množství investovaného kapitálu je v přepočtu na jednoho obyvatele ve vyspělých zemích vyšší než v zemích rozvojových..

Problém je v domácí akumulaci kapitálu. Na korporace jsou dnes uvalovány ve všech zemích silné daně. Tedy ve skutečnosti dvojí daně: za prvé jsou daněny zisky korporací a za druhé jsou daněny dividendy, které vyplácejí svým podílníkům..

Zdanění způsobuje, že právě ta část důchodu, která by byla uspořena a investována, je člověku odebrána.. Namísto toho jsou [tyto peníze] využívány k rozrůstání vlády..

Co rozvojovým zemím chybí k tomu, aby dosáhly prosperity Spojených států, je kapitál. A samozřejmě, svoboda ho využívat tak, jak vyžaduje trh, nikoliv vláda..

Předpokladem pro ekonomickou rovnost ve světě je industrializace. A to je možné pouze skrze zvýšenou akumulaci a zvýšené investice kapitálu..

Je třeba si uvědomit, že všechny politiky zemí, které chtějí dosáhnout zvýšení životní úrovně, musejí směřovat k navýšení množství investovaného kapitálu na obyvatele..

Existuje pouze jeden způsob, jakým může národ dosáhnout prosperity: pokud navýší kapitál, navýší mezní produktivitu práce a důsledkem budou vyšší reálné mzdy..“

Ludwig von Mises: Hospodářská politika: Myšlenky pro dnešek a zítřek

http://www.mises.cz/literatura/hospodarska-politika-myslenky-pro-dnesek-a-zitrek-67.aspx

+2/0
14.5.2019 11:10

V11o70k63o84u29n 39V89l50a58d36i27m10i71r 8712458399968

A ted si pane Pilci predstavte, ze to bohate Nemecko bylo v petactyricatem prakticky srovano se zemi, zatimco v tech dnes chudych ceskych zemich az na par vyjimek nebylo zniceno nic.

Cim to asi bude, ze to Nemecko je dnes tak bohate?

0/0
14.5.2019 16:16
Foto

J54i43n91d62ř43i55c24h 68P95i96l80c 6583760407

Vláďa Krupa:

„..Ekonomická produktivita se odvíjí od ceny, kterou za svůj produkt realizuju na trhu. Když za hodinu vyrobím židli a prodám ji za 500 korun, tak je moje hodinová produktivita 500 korun. Když vyrobím tu samou židli a prodám jí jen za 250 korun, je moje hodinová produktivita 250 korun. Hodnotová produktivita se tak může měnit nebo lišit aniž by se měnila nebo lišila fyzická produktivita (kolik židlí fyzicky vyrobím).

Proč se pak hodnotová produktivita místně liší? Vezměme si třeba kadeřníky, co za hodinu ostříhají stejně hlav v ČR, v Německu, nebo v USA. A proč se mzda kadeřníků se stejnou fyzickou produktivitou bude na těch třech místech od sebe poměrně dramaticky lišit?

To je dáno tím, že jim platíme v zásadě jejich obětovanou příležitost - co by si mohli vydělat, kdyby nestříhali vlasy, ale dělali něco jiného. A co se liší mezi těmi zeměmi, jsou ty jiné příležitosti, co se v nich dá dělat mimo stříhání vlasů. Když tam existují další - jiná - superproduktivní odvětví a příležitosti, která u nás nejsou, tak právě ta za sebou pak táhnou ceny (respektive hodnotovou produktivitu) i u ostatních zboží a služeb, které na první pohled nemají s tím daným odvětvím nic společného.

Takže odborně řečeno, v Německu mají 3x vyšší mzdy než máme tady u nás proto, že tam mají daleko lepší kapitálovou strukturu, díky níž jsou v určitých odvětvích produktivnější a tahle produktivita pak za sebou táhne hodnotovou produktivitu všech dalších lokálních služeb. A proč tam oproti nám mají o tolik lepší kapitálovou strukturu? Protože jí mohli 40 let relativně tržně rozvíjet oproti nám, kde naše kapitálová struktura velmi upadala.“

Henry Hazlitt:

„Sociální stát může vzniknout a přežívat pouze díky množství ekonomických bludů, které se mu daří pěstovat v myslích voličů.“

Henry Hazlitt: Člověk proti sociálnímu státu (1969)

https://www.mises.cz/literatura/clovek-proti-socialnimu-statu-59.aspx

+2/0
14.5.2019 17:36
Foto

J30i15n22d33ř16i32c53h 49P46i98l57c 6253940947

Jakým právem politici zakazují prodej o svátcích? Odkud se vzalo to právo zakazovat? Proč mají někteří lidé pocit, že mají právo jiným lidem intervenovat do jejich života? Lze obhájit násilnou státní intervenci do nenásilného dobrovolného jednání lidí? Chce snad někdo zpochybnit, že dobrovolnost přináší prosperitu a že násilí a donucení přináší chudobu?

Frédéric Bastiat: Zákon

https://www.mises.cz/literatura/zakon-2.aspx

+2/0
14.5.2019 9:17

T13e81r95e63z24a 39H76a40j24k21o71v73a 5187512364750

JInde na zapade to funguje, bez nadavani , reptani kecani. Proste je zavreno. I kazdou nedeli.

+1/−2
14.5.2019 15:23
Foto

J55i93n43d66ř30i12c90h 23P68i97l75c 6493310687

A opět nic. Žádný argument. Prostě. Reagovat na tyto otázky nikdo vůbec nezkouší, všichni je prostě ignorují.

+2/0
14.5.2019 16:19
Foto

R55o21m12a73n 31K96o49z65e62l 4807366483194

V Maďarsku měli rok zákaz nedělního prodeje a zrušili to, snad nikomu to nevyhovovalo. Jinak není to ve všech zemích a i tam, kde to je, tak je tendence k uvolnění a všichni také víme, že západ už své kouzlo ztratil.

0/0
14.5.2019 23:18
Foto

L58e19o76n55t22ý35n35a 36C82h16v53á67t36a35l12o29v56á 1183735496

Také by se mi líbilo, kdyby u nás byla svoboda, jenže kdoví proč se spousta lidí raduje, když je zákazů víc a víc.

+4/0
13.5.2019 22:54

J10a51r72o97s68l29a67v 30Z44a91j69i44c33e62k 6344591877717

Nasledky zavrenych obchodu a nejenom o svatcich, dokonce i kazdou nedeli, lze sledovat napr. v Rakousku a Nemecku. V tyto dny jsou doslova narvany vsechny restaurace a cukrarny, ve kterych lze dostat alespon neco k snedku.

+3/0
13.5.2019 22:32

A36n39t72o58n78í65n 88R47e95č69e65k 9595192226980

Kdo pracoval několik let v obchodě, případně v hospodě ví moc dobře, jaké je blaho mít aspoň dva dny v měsíci volné!! Myslím ty menší na dědinách. Jaké je to v supermarketech nevím8-o

+1/0
13.5.2019 22:21

D23a16n 38R61o68z80s72í34v82a62l 3840462330104

Ještě horší.

0/0
14.5.2019 7:08

P16e89t19r 58B22u83r21i25a50n 4631116714388

Ale ony prodavačky to volno nedostanou navíc, jak by se mohlo zdát, jenom ho dostanou jindy.

0/0
14.5.2019 10:53

D56a18n 51R78o12z31s48í63v95a74l 3490742710224

Ale toto je přece věc kterou jsme tu před časem probírali miliónkrát. U nás tato tragédie v podání přímo úděsných pěti zavřených dní v roce některým rýpalům strašně nedá spát, ale že toto a daleko širší ometení bez jakýchkoli problémů funguje v polovině té pro některé vysněné západní Evropy, už se jim nehodí do krámu.

Anebo to jsou nedemokratické státy?

+1/−1
13.5.2019 20:28
Foto

J33i43n95d19ř83i26c22h 22P16i80l23c 6853220917

„Nebylo by elementárně rozumné, když už se blíží bouřka, alespoň nelézt na střechu s železnou tyčí v ruce?! Argument, že už tam všichni dobří Evropané sedí a tyčemi mávají, mi nepřijde přesvědčivý.“ – Pavel Kohout o konformismu „oni také“

+2/0
13.5.2019 20:47

J32i96ř79í 49J84u68r56č83á29k 9617220178757

No, argumentovat tady, jako člen Svobodných", slovy komunistického ideologa Kohouta, je opravdu zábavné. Máte s ním společné to, že stejně jako on hledáte nějakou "třetí cestu". On k socialsmu a vy ke kapitalismu. Pavel Kohout ze svého poblouznění prozřel. Přeji vám to též.

Tvrdím, že nejlepší, co jsme mohli po dobrovolném předání moci od těch chytřejších komunistů, které te ́d nazýváme "sametovou revolucí", bylo přebrat většinu zákonů třeba z Rakouska. Ušetřili bychom si spoustu času, peněz a neměli bychom v tom takový bordel jako teď.

+2/−1
13.5.2019 21:04
Foto

J90i64n21d17ř36i73c30h 25P50i10l88c 6393580157

To není komunista Pavel Kohout, to je jinej Pavel Kohout, ekonom.

0/0
13.5.2019 21:08

J22i21ř41í 93J85u19r35č56á24k 9607630618787

No tak to pardón, já jsem neštudoval ani jednoho z nich. No a vám bych opravdu doporučoval, abyste se místo citací těch či oněch mouder prezentoval raději svým pohledem na věc.

0/0
13.5.2019 21:23
Foto

J88i36n63d56ř34i25c68h 38P91i54l67c 6153190317

Můj pohled na věc je ten, že lidi by neměli strkat nos do cizích věcí. Když totiž mají nutkání regulovat ostatním lidem jejich život, dočkají se dříve či později toho, že někdo jiný zase pro změnu nevyžádaně zreguluje život jim.

Touha po moci, po ovládnutí chování jiných lidí se nevyplácí, protože státní moc nakonec požere i své fanoušky.

+2/0
13.5.2019 21:31

J37i21ř88í 52J75u64r53č16á83k 9407320638117

Bože, to jsou ideologické kecy, za které by se nemusel stydět ani Kohout v době své největší slávy. ...Touha po moci... po ovládnutí jiných... revoluce požere své děti... Že jste to tu nestrčil hned. Dobrou noc. Dávám vám tak 1,8%.

+1/−2
13.5.2019 21:43
Foto

J63i78n32d26ř30i27c47h 72P11i88l46c 6363590687

Vidíte, vy ostatní čtenáři, jak zastánci státního útočného násilí naprosto ignorují všechny racionální argumenty?

0/0
15.5.2019 11:01

J78i58ř64í 17J78u26r79č42á12k 9557540538397

Chcete tedy říct, že v Rakousku, Německu, Francii, Švýcarsku a třeba i v zemích Beneluxu nemají kapitalismus a ty státem nařízené dny volna jim tam zavedla až EU?

Jinak, vaše úvahy o tom, že si prodavačky zvolily tu práci dobrovolně je sice pravdivá, ale věřte, že by většina z nich raději byla raději doma s rodinou, než poskakovala kolem chytráků, kteří si nestihnout nakoupit za šest dnů v týdnu, od sedmi do pozdních večerních hodin. Vy tady bojujete za větší zisky nadnárodních společností, které sice prodávají své zboží s mnohem menšími náklady, než ve svých mateřských zemích, ale lidem dávají o 30 až 50% menší mzdu, než tamtéž, prodávají nám méněhodnotné zboží ve stejných obalech za vyšší ceny a tvrdí, že to sami vyžadujeme. To všechno, samozřejmě, z lásky k Česku...

No a někteří hlupáci jim za to ještě zatleskají.

+1/−1
13.5.2019 19:04

V51o77k46o20u80n 69V71l61a53d61i31m14i14r 8552528149938

Libi se mi, jak si tady lide jako pan Pilc na jedne strane stezuji jak je v Cr draho, a na druhe strane bojuji za prodej o svatcich a nedelich. A nechapou, ze vytapet ci chladit prodejny neco stoji, zrovnatak jako platit kolikrat nudidci se personal.

+1/0
13.5.2019 19:12
Foto

F68r35a37n90t52i27š47e13k 71K93š31í14r 2239256475

Ani vy nechápete. Autor nebojuje za prodej ve svátky, to jste si jen vysnil, ale bojuje za možnost svobodného výběru na základě vlastnických práv, které jsou vždy legitimní.

+2/0
13.5.2019 19:15

V13o46k14o69u54n 43V91l95a18d90i42m48i83r 8472178649368

He? O cem a k cemu se rytiri vyjadrujete. Jak vite, zac autor bojuje? vy jste jeho druhe ja? ;-D

0/−1
13.5.2019 19:21
Foto

F80r79a51n50t97i86š46e82k 76K84š52í77r 2289436165

Ne, ale chápu psaný text.

+1/0
13.5.2019 19:24

V57o58k19o81u51n 38V87l56a64d87i33m31i96r 8832548179638

Ja vidim ze necu nez vam to vysvetlovat.hapete rytiri, a ze si nedokazete spocitat kolik ten nedelni prodej stoji.

To nic, uzivejte se vecera, ja mam lepsi zabav

0/−1
13.5.2019 19:37
Foto

F13r88a65n39t76i40š48e20k 33K88š13í91r 2939196705

Zkuste si počítat své věci a neobhajujte lidi, co strkají nos do věcí do kterým jim nic není. Tak těžké to snad není.

+1/0
13.5.2019 19:45
Foto

L17e64o62n40t69ý87n30a 29C33h30v41á67t55a58l57o36v22á 1953295556

Jednak pan Pilc za nic takového nebojuje, ale to už Vám psal pan Kšír, ale především pokud něco stojí vytápění či chlazení prodejny a k tomu plat nudících se prodavaček, proč tedy majitel čeká na státní zákaz a nezavřel dávno? Protože před zákazem neměl žádnou povinnost mít otevřeno pořád. Stejně jako dnes může mít zavřeno, kdy chce plus povinné svátky. Asi jste takovému majiteli zapomněl říct, kolik ho ten provoz stojí. ;-D

+1/0
13.5.2019 23:13

D31a59n 61R50o94z15s92í84v97a20l 3260262770984

"...pokud něco stojí vytápění či chlazení prodejny a k tomu plat nudících se prodavaček, proč tedy majitel čeká na státní zákaz a nezavřel dávno?"

Dobrá otázka. Sami jsme ji jako bývalí zaměstnanci svému zaměstnavateli několikrát položili. A odpověď?

"Víte, my bychom klidně zavřeli a to bez ohledu na to co ten provoz ve svátek stojí ale museli by zavřít všichni. Pokud zavřeme pouze my, tak budeme před zákazníky špatně vypadat a my chceme být přece jednička na trhu".

Obrázek už si určitě uděláte sama.

0/0
14.5.2019 7:22
Foto

F41r93a90n59t97i92š95e33k 12K98š17í51r 2289896985

Myslím si, že jste nepochopil o čem článek je. Autor nebojuje za něčí vyšší zisky, ale za obyčejnou svobodu. Svobodu nakládat se svým časem nebo majetkem podle vlastního uvážení. Pokud tuto svobodu lidem vezmete, stavíte je do role nevolníka i přes všechny ty dobré úmysly, které sledujete.

+1/0
13.5.2019 19:13

J67i70ř33í 47J59u22r80č52á66k 9207230668697

Nevím, o jakou svobodu vám a autorovi jde. Znovu se tedy ptám, v těch mnou výše uvedených zemích panuje také nesvoboda?

To snad chcete říct, že by se třeba měl zrušit zákoník práce a pravidla ponechat pouze na dohodě zaměstnavatelů a zaměstnanců?

0/0
13.5.2019 20:21
Foto

J67i81n35d36ř74i70c59h 46P20i95l28c 6293240367

A tenhle znáte?

„Regulujeme vaše jednání pro vaše vlastní dobro! Jste příliš hloupí, abyste věděli, co jíst, pít, kouřit, koho si vzít, v jakém prostředí pracovat a za jakou mzdu.

Ale jste dostatečně kompetentní volit a zvolit správné lidi k ovládání zahraniční politiky, zdravotnictví, školství, peněz a daňového systému, tajných špionážních programů, záchran před bankrotem a sociálních věcí!“

+2/0
13.5.2019 20:29

J68i11ř52í 11J19u68r82č98á13k 9737970868107

Mohl byste mi laskavě odpovědět na ty dvě otázky?

Pokud si představujete "svobodu" tak, jak se tu prezentujete, nedivte se, že máte volební výsledky jaké máte.

+1/−1
13.5.2019 20:34
Foto

J72i33n66d22ř47i80c25h 80P45i87l93c 6843570327

Zkuste nejprve reagovat na otázky a námitky z článku (blogu).

Jakým právem politici zakazují prodej o svátcích? Proč mají někteří lidé pocit, že mají právo jiným lidem intervenovat do jejich života? Lze obhájit násilnou státní intervenci do nenásilného dobrovolného jednání lidí? Zatím se také nikomu nepodařilo vyvrátit tvrzení, že dobrovolnost přináší prosperitu a násilí a donucení přináší chudobu. Vlastně to nikdo ani nezkouší, všichni to prostě ignorují.

0/0
13.5.2019 20:42

J27i41ř43í 58J76u10r74č70á56k 9477900988397

Vidím, že se vašich odpovědí nedoškám. Ale myslím, že jako člověk, který zřejmě někam kandiduje a chtěl by tak "řídit" životy ostatním, vám vůbec nevadí.

Na vaši otázku vám odpovím krátce: protože zákon. Proč zákony? No to byste měl vědět sám.

No a teď vy. Odpovězte na ty moje dvě otázky.

0/0
13.5.2019 20:48
Foto

J11i66n39d34ř27i16c86h 59P43i45l96c 6403290507

"Protože zákon"? I když se zákon stal nástrojem loupeže?

Frédéric bastiat: Zákon

https://www.mises.cz/literatura/zakon-2.aspx

Ano, v těch zemích je také omezena svoboda.

Svobodní chtějí zaručit smluvní svobodu, pokud jde o práci. Chtějí proto

a) legalizovat tzv. švarc systém,

b) umožnit uzavírání pracovních smluv mimo Zákoník práce.

+1/0
13.5.2019 20:58

J13i11ř87í 14J29u93r87č46á21k 9197870498647

Odpovězte mi na ty dvě otázky.

Asi míříte vysoko. Ale tím, že jste si naštudoval pár citátů a při nějakém PŠM jste se naučil uhýbat ještě neznamená, že jste schopný někoho přesvědčit o svých "pravdách".Jako to ostatně Svobodní předvádějí prakticky po celou dobu své existence.

0/0
13.5.2019 21:07
Foto

J81i40n88d18ř44i46c16h 53P33i96l95c 6943550567

Asi se opět žádných odpovědí na otázky z článku nedočkám, odpověď "protože zákon" = argumentace nula. Škoda.

0/0
13.5.2019 21:02

J64i86ř17í 26J52u88r49č40á34k 9587170708577

Jaké otázky máte na mysli? Na tu vaši manipulativní otázku, v jakéže to chceme žít společnosti? Na tu jsem vám odpověděl, ale vidím, že tu zkratku asi nejste sto pobrat. I ta nejsvobodnější společnost má své "svobody" omezené zákony. Nebo chcete anarchii?

Samozřejmě, že každý chce žít ve svobodné společnosti. Ale mnoho lidí, mnoho názorů, jak by měla ta svoboda vypadat.

Jak byste si takové smlouvy "mimo zákoník práce" představoval. Jako že by si mohl zaměstnavatel mohl navzdory tomu zákoníku kdykoli vytřít ... ? Protože pokud bude chtít se zaměstnancem uzavřít jakoukoli smlouvu, kdy mu nabídne třeba podstatně vyšší mzdu, než je minimální, zkrátí pracovní dobu třeba na čtyřicet hodin týdně, nebo nabídne třeba další dva týdny dovolené navíc, tak to může naprosto svobodně učinit a nikdo ho za to nebude popotahovat.

Co se týká "švarcáku", je celá věc složitější a nevěřím, že byste to byl schopen, při tom, co jste tu zatím předvedl, prakticky argumentovat, tak toho raději necháme.

0/0
13.5.2019 21:39
Foto

J35i98n77d34ř14i32c27h 50P47i34l57c 6573750467

Jakým právem politici zakazují prodej o svátcích? Odkud se vzalo to právo zakazovat? Proč mají někteří lidé pocit, že mají právo jiným lidem intervenovat do jejich života? Lze obhájit násilnou státní intervenci do nenásilného dobrovolného jednání lidí?

Frédéric Bastiat: Zákon

https://www.mises.cz/literatura/zakon-2.aspx

0/0
13.5.2019 21:59

J20i24ř92í 53J66u23r49č63á49k 9247240418927

"Pamatuj na den odpočinku, aby ti byl svatý. Šest dní budeš pracovat a dělat všechnu svou práci, ale sedmý den je dnem odpočinku, zasvěceným Hospodinu, tvému Bohu. Nebudeš dělat žádnou práci – ty, tvůj syn ani tvá dcera, tvůj otrok ani tvá děvečka, tvé dobytče ani přistěhovalec ve tvých branách. V šesti dnech totiž Hospodin učinil nebe i zemi, moře a všechno, co je v nich, ale sedmého dne odpočinul. Proto Hospodin požehnal sobotní den a posvětil jej."

Bible, Desatero, IV. přikázání. To je Boží zákon.

Pak je tady světský zákon. Významné dny, na kterých se společnost dohodla, že budou označeny jako Svátky a umožnila lidem je slavit tím, že budou jako dny volna. No a protože víme, že většině těch podnikatelských subjektů jde o "blaho všeho lidu" až do té míry, že by byli nejradši, aby zaměstnaci trávili v práci pátky svátky, (aby si tak "mohli dobrovolně zvýšit životní úroveň" alespoň na polovinu minimální mzdy v zemích, kde má společnost sídlo), ustanovil stát zákonem povinnou zavírací dobu, podobně jako pracovní dobu, nebo dovolenou, nebo... Tak proto.

0/0
13.5.2019 22:32
Foto

J98i94n33d71ř65i55c95h 74P29i74l89c 6353460297

Ne, společnost se nedohodla. Nějaká většina přehlasovala nějakou menšinu. To je demokracie, forma vlády. Vládnout znamená vnutit svou vůli ostatním, třeba i násilím.

Státní regulace, vládní donucení, snižuje lidem jejich životní úroveň. Na což někteří reagují, že je tedy potřeba více vládnutí a více donucování, aby bylo lidem líp.

0/0
13.5.2019 22:46
Foto

L57e86o61n12t92ý34n48a 12C16h76v10á40t34a47l21o15v34á 1663905826

Jenže dny volna nejsou stanoveny pro všechny obchody, ale jen pro některé a nejen podnikatelské subjekty "nutí" zaměstnance trávit v práci pátky svátky, ale na to máme Zákoník práce, který za to určuje příplatky. Takže když se podnikatelský i nepodnikatelský subjekt rozhodne nebo nemůže zavřít, vyplácí zaměstnancům nemalé příplatky. A pořád je to málo, kdy se to zastaví?

0/0
13.5.2019 23:04

D62a10n 32R20o25z63s76í51v86a51l 3370962700474

Možná by pane Pilc bylo lepší namísto kopání do tohoto zákona se spíše zamyslet nad chováním stejných obchodních řetězců ke svým zaměstnancům v západní Evropě a u nás. To je totiž hlavní jádro pudla a tudíž pokud toto pochopíte, tak pochopíte i ten zbytek. Přeji hezký den.

0/0
14.5.2019 7:29
Foto

J29i88n58d88ř76i21c45h 21P42i30l78c 6403160937

To je dobrá otázka a je to stejná otázka, proč je mzda v Německu asi 3x vyšší než u nás. Co udělat pro zvýšení mezd? Co udělat pro zlepšení podmínek zaměstnanců?

„..Rozdíl [v bohatství různých zemí] je v dostupnosti a množství kapitálových statků. Jinými slovy, množství investovaného kapitálu je v přepočtu na jednoho obyvatele ve vyspělých zemích vyšší než v zemích rozvojových..

..problém je v domácí akumulaci kapitálu. Na korporace jsou dnes uvalovány ve všech zemích silné daně. Tedy ve skutečnosti dvojí daně: za prvé jsou daněny zisky korporací a za druhé jsou daněny dividendy, které vyplácejí svým podílníkům. A to vše progresivně.

Progresivní zdanění způsobuje, že právě ta část důchodu, která by byla uspořena a investována, je člověku odebrána.. ..Namísto toho jsou [tyto peníze] využívány k rozrůstání vlády..

..Co rozvojovým zemím chybí k tomu, aby dosáhly prosperity Spojených států, je kapitál. A samozřejmě, svoboda ho využívat tak, jak vyžaduje trh, nikoliv vláda..

..Předpokladem pro ekonomickou rovnost ve světě je industrializace. A to je možné pouze skrze zvýšenou akumulaci a zvýšené investice kapitálu..

..Je třeba si uvědomit, že všechny politiky zemí, které chtějí dosáhnout zvýšení životní úrovně, musejí směřovat k navýšení množství investovaného kapitálu na obyvatele..

..Existuje pouze jeden způsob, jakým může národ dosáhnout prosperity: pokud navýší kapitál, navýší mezní produktivitu práce a důsledkem budou vyšší reálné mzdy..“

Ludwig von Mises: Hospodářská politika: Myšlenky pro dnešek a zítřek

http://www.mises.cz/literatura/hospodarska-politika-myslenky-pro-dnesek-a-zitrek-67.aspx

0/0
14.5.2019 11:06

T68e52r73e59z10a 98H18a51j62k93o21v20a 5707472784940

Zkuste se zamyslet nad tim, ze v tech kapitalistickych zemich to proste funguje.-

0/0
14.5.2019 15:26

D60a45n 63R81o60z69s77í36v95a52l 3620732500434

Nejspíš zákazníci v západní Evropě tu svobodu holt nemají. Ale vadí to jen u nás.

+1/0
13.5.2019 20:32

T43e13r28e64z18a 65H72a95j90k75o78v76a 5247982874760

R^R^R^

0/0
14.5.2019 15:26

D13a93n 58R48o19z67s68í68v25a72l 3900372940274

R^

0/0
13.5.2019 20:30
Foto

L48e47o72n35t97ý67n56a 96C95h45v61á57t27a97l73o93v96á 1803455306

A za co bojujete Vy? Za malé obchody, které mohou mít otevřeno a ještě se jim nahrnou zákazníci, protože jinde je zavřeno? Opravdu věříte, že regulace jsou pro dobro pěšáků? Takové regulace jsou vždy na úkor jednoho a ve prospěch jiného a prodavačky to rozhodně nejsou.

0/0
13.5.2019 23:10

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz